Offline marketing wordt onderschat

O

Vrijwel ieder bedrijf zet tegenwoordig in op online marketing. Het is meetbaar en het rendement op de investering wordt gelijk duidelijk. Offline marketing wordt daardoor vaak overschaduwd én dat is jammer. Het is namelijk nog steeds van heel veel waarde.

De meeste bedrijven vinden echter dat ‘offline marketing niet meetbaar is’. Bovendien is het vaak ook nog duurder. Jammer dat men zo denkt, want het is zo vaak een doorslaggevende factor een consument.

De voordelen van offline marketing

Online marketing is een snelle, effectieve manier om je producten te verkopen. Echter zal je zien dat je het niet alleen redt met online campagnes. Potentiële klanten weten namelijk helemaal niets van je merk of dienst.

Naamsbekendheid en vertrouwen

Naamsbekendheid is iets dat je niet opbouwt met online campagnes, dat doe je met offline marketing. Het gaat om het winnen van vertrouwen. Door offline marketingtools in te zetten bereik je veel mensen. Een goed opvallende campagne zorgt er bovendien voor dat mensen je merknaam onthouden.

Persoonlijke benadering

Het is een stuk leuker om iemand persoonlijk te spreken, dan het chatformulier gebruiken dat tegenwoordig op elke website naar boven schiet. Ook via social media kun je interactie hebben met je klanten, maar het is nog steeds niet heel erg persoonlijk.

Beleving

De beleving is misschien nog wel het belangrijkste. Door offline campagnes, door bijvoorbeeld gebruiken te maken van wandelende reclameborden, in te zetten wordt je merk beter onthouden.

Combineer online met offline: denk crossmediaal!

Crossmediaal is een term die je in 2016 steeds vaker voorbij ziet komen. Dat betekent dat je online en offline met elkaar combineert. Zo haal je het meeste uit je campagnes. Als iemand op je webshop kijkt, en je naam ook kent, bestelt hij/zij zoveel sneller dan wanneer dat niet het geval is.

Haal meer omzet uit je marketingactiviteiten

Je behaalt meer omzet door online met offline te combineren. Een hogere return on investment dus! Dat móét voor jou toch al reden zijn om er echt aan te beginnen?