Kan Je Geld Verdienen Door AdWords? Meer Verkeer Kan Niet Genoeg Zijn!

K

Het is 9 uur ‘s ochtends en ik kan niet wachten om achter mijn computer te zitten om in te loggen op mijn Google AdWords-account om de resultaten van mijn recente campagne te bekijken. (Voor mensen die niet bekend zijn met de term AdWords: het is een manier om Google te betalen om advertenties van jouw bedrijf op webpagina’s van Google te zetten als mensen gebruik maken van een bepaald zoekwoord.) Ik, net zoals veel andere eigenaren van een kleinbedrijf, moet dingen verkopen. Het is huiveringwekkend om naar de trage, maar daardoor niet minder zenuwslopende, daling van de omzet te kijken wat nu bijna iedere dag gebeurt.

In het begin zal je jezelf proberen te overtuigen dat deze dagelijkse daling gewoon een afwijking is en dat het snel zal omkeren. Maar na een maand , moet je de harde waarheid accepteren. De verkopen dalen en je moet iets veranderen om de huur te kunnen blijven betalen.

Je gaat natuurlijk, als de ondernemer die je bent, op zoek naar een oplossing. Je vindt al snel dat er geen gebrek is aan mensen en bedrijven die willen helpen, maar wel voor een prijs.

Het laatste aanbod wat ik kreeg was van een Google AdWords expert die het verkeer op mijn website kon verhogen. Voor €2.000 kon hij voor mij een campagne opzetten waardoor veel verkeer naar mijn website zou komen.

Nu vraag ik je: “Wat is mis met dit plaatje?”

Ik wil wel €2.000 betalen voor advertenties als ik een winst overhoud van €4.000. Maar is meer verkeer genoeg?

Het probleem is, en dat vergeten de meeste, is dat meer verkeer op een website niet gelijk staat aan een gegarandeerde verhoogde omzet, of zelf verkopen. Dit is hetzelfde als €2.000 uitgeven om mensen naar een kunstgalerij te lokken, maar geen van de bezoekers koopt een schilderij. Misschien brengt €2.000 5.000 bezoekers naar de galerij. Als slechts 10 mensen in totaal €1.000 uitgeven dan zit de kunstgalerij nog met een verlies. Het kost de galerij gemiddeld €200 voor 10 bezoekers (dit is berekend door de uitgegeven €2.000 te delen door de bezoekers die echt iets hebben gekocht.) Dit betekent dat de galerij een gemiddelde van €100 krijgt per verkoop, maar daarvoor €200 betaald. Dit betekent dat iedere verkoop €100 verlies is. Dit is niet echt wat je in gedachte hebt als je geld uit geeft om te adverteren.

Een AdWords-campagne is niets anders. Als jij €2.000 besteed voor meer verkeer op je website, moet dit verkeer wel genoeg verkopen genereren om de kosten van de AdWords-campagnes te overbruggen. Anders verlies je geld. Je moet begrijpen hoe je verkeer omzet in verkopen.

Mocht je nu wel een winst willen maken, laat dan een van onze Adwords specialisten kijken naar uw campagne en met onze jarenlange ervaringen en geavanceerde technieken, kunnen we u garanderen dat we het winstgevend kunnen maken.