Werving door middel van Snapchat

Definitie van snapchat

Allereerst is het belangrijk om te weten wat Snapchat precies is. Er zijn tegenwoordig veel social media platformen beschikbaar, waarvan Snapchat er slechts een is. Deze applicatie geeft mensen de mogelijkheid om video’s en foto’s te maken en te delen met bekenden. Degene die deze content creëert, heeft de optie om in te stellen hoelang deze zichtbaar zal zijn. Een ‘snapchat’ kan zichtbaar zijn tussen de 1 en 10 seconden. Tegenwoordig wordt deze applicatie voornamelijk gebruikt onder jongeren.

Rekruteren via snapchat

Snapchat kan tegenwoordig effectief worden gebruikt om nieuwe medewerkers te acquireren, met als gevolg dat steeds meer bedrijven hier gebruik van maken. Uiteraard ligt het er wel aan wat voor soort medewerker gezocht wordt. Voor het werven van een social media medewerker is Snapchat een originele wervingsmethode, aangezien er dan een grote kans is dat Snapchat al gebruikt wordt door uw potentiele nieuwe medewerker.

Om als bedrijf te starten met werving van personeel via Snapchat, moet er eerst een bedrijfsprofiel worden aangemaakt. Op dit bedrijfsprofiel kunnen korte filmpjes en foto’s worden geplaatst samen met tekst. Alle volgers van uw bedrijfsaccount op Snapchat kunnen dan deze berichten zien, wat een slimme manier is om potentieel personeel te motiveren en aan te trekken. Hou er wel rekening mee dat het essentieel is om de specifieke vacature te linken via Snapchat, zodat potentiele werknemers per direct op de juiste vacature terecht komen!              

Overige wervingsopties

Uiteraard zijn er veel andere opties voor bedrijven om nieuw personeel te werven. Een van de bekendste media op dit moment voor werving van personeel is LinkedIn, waar bedrijven hun vacatures op kunnen plaatsen. LinkedIn helpt werkzoekende mensen om hun interesses te koppelen aan passende vacatures om zo als een effectief platform te dienen voor het bedrijfsleven. Daarnaast kan het slim zijn voor bedrijven om vacatures te plaatsen op websites die zich richten op een bepaalde regio. Als mensen zoeken op bijvoorbeeld Brabant werkt’ of ‘werk in brabant’, kan uw vacature snel gevonden worden.